maandag 13 december 2010

Mijn antieke boek







Ik ben in een donkerbruine scrapfase denk ik.
Het project heeft wat meer tijd in beslag genomen dan zou moeten.
We hadden de twee neefjes te slapen dit weekend, en dan doe je heel veel, zo veel dat je er uitgeput van bent....maar scrappen ho maar.
Dus ik ben gisteravond nog even verder gegaan, toen de mannen weer huiswaarts waren, en vandaag alles afgemaakt.
Het zakhorloge is gewoon een plaatje van internet, daar heb ik met een parelpen een rand om gedaan, en dan als dat heel goed droog is de binnenkant vullen met glossy accents of diamond glaze. Ook dat wel eerst heel goed laten drogen allemaal. Dan heb je een echte glasplaat erover...nou ja het lijkt erop, en door de parelpen is de afbeelding dus ook verhoogd.
Het idee heb ik van de blog van Pia Ik heb alleen geen cardstock gebruikt voor het boek, maar een kartonnen doos in repen gesneden.
Het album op de voorkant kan ook echt open en je kan er in bladeren, er zijn lege bladzijdes dus je kan er een bericht in schrijven.
De binnenkant heb ik vrij sober gelaten aangezien ik het wil gebruiken als cadeau doosje.
Het boek kan overigens ook gewoon staan.
Het is heel erg leuk om te maken en ik denk dat er nog wel een paar zullen volgen.
Voor mij tijd om zo mijn bed in te duiken.
Slaap lekker iedereen.
En je kan nog een paar dagen mee doen met de challenge bij Yvonne

37 opmerkingen:

Anita zei

Wow Dora wat een prachtig boek heb je gemaakt. Schitterend...

Gr. Anita

natacha zei

wow wat een prachtig boek zeg
dit heb je weer heel mooi gedaan
liefs natacha

Boukje zei

Mooi project en mooi bruin is niks mis mee hoor!
Groetjes Boukje.

BOXERGEK zei

Echt een prachtig boek, heel erg mooi van kleur en de versieringen gewoon prachtig!

Kus Esterina

Lenet zei

Ik vind het super !!Echt prachtig..

Lynnda zei

what can I say Dora... you're really very creative... !!!It's so so beautiful!!!...xoxo

~amy~ zei

so very pretty dora!

yyam zei

This is stunning Dora! Love all the vintage detailing. Classy and elegant keepsake! :)

Julie Tucker-Wolek zei

This is STUNNING Dora!! WOW!! You have outdone yourself!! WOW! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Natasja Vink zei

Wow wat een prachtig boek, vind em geweldig

Kim zei

Hoe krijg je het toch elke keer weer voor elkaar. Prachtig!

Christa zei

super weer dora en dat horloge lijkt wel echt zo heel gaaf hoor xx christa

Lia zei

Whauww, deze is echt schitterend, meer zeg ik niet,

groetjes Lia

Angèle zei

Wat een prachtig detail die zakhorloge! Geweldig! Een prachtig cadeau Dora. Mijn 'cone' is klaar. Vandaag zal ik 'm plaatsen op mijn blog. Een heel leuk projectje om te maken.

Groetjes, Angèle

Unknown zei

ik zei het al op ons forum, mijn mond valt open...zoo errug mooi...you are so talented girl!!x

Manon zei

wat een plaatje weer dora!
Echt super mooi gemaakt.
Groetjes Manon

Anja zei

dit is echt schitterend!!!!!!!!
en dat met de horloge is ook helemaal geweldig!!!!!!!!!!! gr Anja;o)

Danielle zei

het is een prachtig kunstwerkje geworden, echt heel mooi..

liszha zei

Meid, waar haal je het allemaal vandaan. Het is zo gaaf weer! En dat horloge. Hoe kickuh is dat dan?
Nog nooit van parelpen gehoord maar ga het stantepede bestellen!
x Lisette

Cora Hoekstra zei

Dora wat is het mooi !!!, het horloge is net echt zo, er zitten zoveel mooie details op. Wat een heerlijk project om te maken.
Oh en dank je voor de link, weer een mooi blog erbij om te bekijken.

Elly zei

Wow Dora, dit is echt geweldig mooi!!!

groetjes, Elly

marijke zei

dit ziet er schitterend uit dat boek

Sandra1968 zei

Ik vind het weer een schitterend kunstwerk. Heel erg mooi!
Groetjes, Sandra

Petra zei

Hier heb ik maar 1 woord voor: GE-WEL-DIG!. Ik heb delink ervan opgeslagen en dit wil ik zeker een keer proberen.

Marian zei

wauw!!! mijn mond valt opne ...(en ik ga bijna kwijlen..haha) Wát een prachtig project zeg..En hoe leuk gedaan met dat horloge,daar ga ik me eens in verdiepen.. :)

groetjes,Marian

xxx Myra xxx zei

prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!

Wendy zei

Wauwwwwwwwwwww die is gaaf zeg wat een prachtig boek

Groetjes Wendy

Riet zei

Allermensen Dora toch,wat schitterendddddd gemaakt,dat papier die kleur,die details allemaal,echt ongelofelijk.

Liefs Riet.

Geertje zei

Wat is dit een schitterend mooi boek geworden.
Mijn complimenten.

Groetjes Geertje,

Mariëlle zei

Holymoly wat ontzettend gaaf dit weer Dora!! Je weet me iedere keer weer te verbazen van wat voor moois er uit jouw handen kan komen, echt prachtig om naar te kijken!

Liefs,
Mar

Alexandra zei

Ow, Dora, ik ben er weer stil van. Heb er dan ook geen woorden voor om het te omschrijven hoe prachtig mooi ik dit vind, wow. Super leuk ook hoe je dat met die horloge heb gedaan.

papertrails leaver zei

Gasp! What an amazing stunning beautiful creation! Beyons words to describe your gift my friend! off to explore more of your blog! :-) Amy

Heidie zei

wat een schitterend boek heb je weer gemaakt.

groetjes Heidie

Pia zei

OMG what a great book, so beautiful details, love it!!!!
hugs pia

Anneke Wijers zei

Jeetje... hoe doe je dat toch?
Ik sta met open mond te kijken!

scrapdictive zei

BEAU-TI-FUL!!!
Dit boekje vind ik echt zoooooooo te gek. Grandioos gewoon!

Anoniem zei

Wow...what a beautiful book. Karen.x